19 Şubat 2015 Perşembe

Bu Blogdaki Amacım ve Beklentilerim

Benim bu blogdaki amacım, "İnşaat Proje Yönetimi" içeriğinde bir beyin fırtınasına sebebiyet verebilmektir.

"Siz Bu Söylediklerim Hakkında Ne düşünüyorsunuz" başlıklı yayınımda bulunan  söyleşimde sektördeki sıkıntıları şu şekilde özetlemiştim;

- İnşaat Firmalarımız günümüz şartlarındaki teknolojiyi hazmetmiş değil
- İnşaat Firmalarımızın dünya ikinciliğinde olma sebebi, onların yönetim becerileri değil, taşeronlarımızın, insanımızın, teknik adamlarımızın becerisi, mesai tanımayan çalışması diyordum.

İnşaat Yönetiminin Safhalarını;  Fizibilite - Proje - Hazırlık - Planlama - Yürütme - Gerçekleşme - Ölçme & Değerlendirme olarak tarifleyerek, bu sistematiğin "ERP" sistemleri ile çözülebileceğini vurguluyorum.

Bu söyleşide reklam yaptığımı sanmıyorum. Amacım yol göstermekti.

Çünkü; Benim yıllardır süren KAVGAM mevcut sistemle, daha doğrusu sistemsizlikle. 

Bu sebepten; Bu blogda yazacaklarım yanlış addettiğim alışkanlıklara ve sistem diye algılanan sistemsizliklere, kurumsallıktan uzak kişisel becerilere dayanan yapılanmalaradır.

Umut ederim ki, "beyin fırtınası" ortamı saydığım blogda yazacaklarım, katılımcıların kendilerini koruma içgüdülerini uyandırmaktan ziyade bazı şeyleri tekrardan düşünmelerine yardımcı olur.

Günümüzde olması gereken "5D İnşaat Proje Yönetimi" içeriği özet olarak şu şekilde ifade edilebilir.

Bu blogda yazmak, paylaşmak ve beyin fırtınası oluşmasına sebebiyet vermek istediğim konular bu grafikte yer alan başlıklardır.

Şunu da vurgulamak isterim ki; "İnşaat Proje Yönetimi"nin bu sistematiğinden onlarca yüksek lisans tezi, ve 3-5 doktora tezi çıkarmak mümkündür.
Bu sistematik "Excel Sheet" lerle çözülemeyecek içerikte, başlı başına bir bilim dalıdır

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder